Sunday, July 10, 2011

JK Pembangunan Surau Al-Falah dan JK Surau Al-Falah

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia kepada seluruh penduduk BPJ 2.
Saya berharap penduduk di BPJ 2 ini berada di dalam keadaan sihat sejahtera hendakNya..
TAHNIAH di ucapkan kepada mereka yang terpilih di dalam JAWATANKUASA(JK) SURAU AL-FALAH. Saya berharap agar mereka yang terpilih ini dapat menjalankan tugas dan amanah yang dberikan. Walaupun tugas mereka ini tidak berbayar (bergaji), saya berharap JK Surau AL-FALAH ini akan memberi komitmen kepada tugas mereka. Uruskanlah tugas anda semua dengan keikhlasan dan yang penting setiap tugasan itu mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh Jabatan Agama Islam Johor. Janganlah gunakan jawatan yang ada itu untuk kepentingan individu atau pertubuhan yang boleh menyebabkan, pertelingkahan dan perpecahan kariah. Saya mendoakan agar JK Surau AL-FALAH yg dipengerusikan oleh Ustaz Mokthar dapat menjalankan tugas dan amanah yang diberikan ini dengan jayanya yang berkuatkuasa pada tahun 2011-2013.. Insya-ALLAH...
Untuk makluman penduduk yang beragama Islam di BPJ 2 ini, buat masa ini terdapat 2 Jawatankuasa di dalam pentadbiran Surau AL-FALAH. JK yang dimaksudkan ini adalah JK Surau AL-FALAH & JK Pembinaan Surau AL-FALAH. Kedua-dua pentadbiran ini adalah berbeza. JK Surau AL-FALAH ini mentadbir segala pengurusan & aktiviti agama kepada surau yg sedia ada & surau yg baru nti, serta membantu JK Pembinaan Surau Al-Falah mencari dana utk pembinaan surau yg baru. JK Pembinaan Surau Al-Falah pula lebih fokus kepada pengurusan (pentadbiran kertas kerja), mencari dana serta memantau kemajuan kerja-kerja pembinaan. Setelah surau yg kekal siap nanti JK Pembinaan Surau Al-Falah akan dibubarkan. JK Surau AL-FALAH pula akan meneruskan pentadbiran yang berkuatkuasa pada 2011-2013 (1 penggal). Saya berharap agar tuan-tuan & puan-puan dapat memahami serba sedikit penjelasan saya ini. Sekiranya tuan-tuan & puan-puan ingin penjelasan lanjut,silalah hubungi saya atau SU AJKKK. Sekian, terima kasih.
Wassalam...

AJKKK Bandar Pulai Jaya 2
Abdul Halim Bin Abdul Aziz

No comments:

Post a Comment