Monday, August 1, 2011

Cahaya Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum..

Ramadhan al-Mubarakh

         Seperti diumumkan oleh Penyimpan Mohor-mohor Besar di-Raja, ummat Islam di negara Malaysia telah mula menjalani ibadah berpuasa bermula pada hari Isnin, 1hb Ogos 2011 bersamaan 1 Ramadhan 1432 Hijrah.
         Alhamdulillah pada tahun ini, kita diberi peluang oleh Allah SWT untuk menyempurnakan Ibadah puasa yang merupakan rukun Islam ketiga.
        Pihak Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Bandar Pulai Jaya 2 serta Jawatankuasa Induk ingin merakam ucapan Selamat Berpuasa kepada semua penduduk yang beragama Islam.
        Pihak JKKK Bandar Pulai Jaya 2 juga dimaklumkan Jawatankuasa Surau Al-Falah akan memimpin Solat Sunat Terawikh (8 Rakaat) dan Solat Sunat Witir (3 Rakaat) sepanjang bulan Ramadhan di Surau Al-Falah. Pihak JK Surau Al-Falah juga turut mengadakan acara sampingan di sepanjang bulan Ramadhan ini seperti Tadarus Al-Quran dan Bubur Lambuk.
        Penyertaan untuk program Tadarus ini adalah terbuka kepada semua penduduk beragama Islam di Banar Pulai Jaya 2 ini. Program Tadarus Al-Quran ini diadakan selepas Solat Sunat Terawikh dan Witir Untuk program Bubur Lambuk, pihak JK Surau Al-Falah bercadang untuk mengadakan gotong-royong menyiapkan Bubur Lambuk pada hari Sabtu, 13hb Ogos 2011 dan 20hb Ogos 2011 (minggu ke-2 dan ke-3 Ramadhan). Kepada penduduk beragama Islam yang ingin menderma dana ataupun bahan mentah boleh menghubungi Pengerusi Surau Al-Falah, Ustaz Mokhtar dan Timbalan Pengerusi, Encik Tahzib.


No comments:

Post a Comment