Monday, December 6, 2010

MAJLIS BERKHATAN BERAMAI-RAMAI BANDAR PULAI JAYA 2

Sempena cuti sekolah ini, AJKKK Bandar Pulai Jaya 2 dengan kerjasama UMNO Cawangan Bandar Pulai Jaya 2 dan Kawasan Rukun Tetangga Bandar Pulai Jaya 2, telah menganjurkan satu Majlis Berkhatan Beramai-ramai. Majlis Berkhatan ini adalah terbuka kepada anak-anak di sekitar Bandar Pulai Jaya 2 ini. Untuk melicinkan persiapan dan perjalanan majlis, En. Abdul Jabar Bin Othman telah dilantik sebagai Penyelaras Majlis sementara Timbalan Penyelaras Majlis adalah En. Sazat Bin Daud.
                Majlis Berkhatan ini telah diadakan pada hari Ahad, 5hb Disember 2010. Majlis tersebut bertempat di taman permainan di Jalan Pulai Jaya 52 yang bermula pada pukul 8.30 pagi.  Penduduk-penduduk di sekitar Bandar Pulai Jaya 2 hadir untuk memeriahkan majlis. Selain itu, antara tetamu kehormat yang hadir adalah Tuan Haji Zaihan Bin Abdul Majid, Penghulu Kanan Mukim Kulaijaya, Ketua Polis Balai Polis Kangkar Pulai, Tuan Jasmani Bin Abdullah dan Ketua Kampung Ulu Choh, En.Abas Bin Osman. Majlis tersebut turut mendapat sumbangan oleh peniaga-peniaga sekitar Bandar Pulai Jaya iaitu Restoran Taslima, Restoran Naz, Kedai Dobi Auddiin, Farmasi Pulai Jaya dan Lavender Car Wash.
                Seramai 17 orang peserta telah mengambil bahagian di dalam majlis berkhatan ini. Majlis dimulakan dengan ucapan aluan Pengerusi Majlis, En.Zairudin Bin A Hamid diikuti bacaan doa oleh Ustaz Mokhtar. Diikuti ucapan kata-kata semangat oleh Tetamu Kehormat, Tuan Haji Zaihan, Penghulu Kanan Mukim Kulaijaya.  Peserta-peserta juga diberi hadiah cenderahati dan disampaikan oleh Tuan Haji Zaihan, Penghulu Kanan Mukim Kulaijaya serta Tuan Jasmani, Ketua Polis Balai Polis Kangkar Pulai. Perserta kemudiannya berarak di sekitar taman permainan sambil diiringi paluan kompang belia bandar pulai jaya 2 yang diketuai oleh En. Mohd. Tarikat. Sebagai acara kemuncak, peserta kemudiannya berkumpul ditengah taman permainan dan disiram oleh air pancutan dengan bantuan jentera Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Taman Universiti.
                Sesudah puas bersiram dan “kecut”, peserta kemudiannya bersalin pakaian untuk majlis berkhatan. Majlis Berkhatan tersebut telah disempurnakan oleh 2 Pegawai Pembantu Perubatan dari Klinik Kesihatan Kulaijaya. Pengacara majlis turut mengumumkan ibu bapa peserta perlu mendapatkan undi untuk giliran peserta dipanggil masuk ke tempat majlis berkhatan dilangsungkan. Seorang demi seorang peserta masuk ke tempat Majlis Berkhatan dengan berbagai reaksi muka. Sementara menunggu giliran, peserta dihidangkan 2 biji telur ayam separuh masak untuk memberi tenaga dan perangsang kepada mereka.  Majlis berkhatan berhenti rehat untuk solat Zohor dan selesai pada jam 3.30 petang. Pihak penganjur bersama mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang memberi sumbangan dan penduduk-penduduk yang hadir pada majlis berkhatan ini...




































1 comment: