Wednesday, November 9, 2011

Aktiviti Surau Al-Falah di Bulan November 2011

Assalamualaikum,

Kepada penduduk Bandar Pulai Jaya 2 yang dihormati, pihak Surau Al-Falah telah mengorak langkah dengan penganjuran aktiviti-aktiviti penghayatan Islam bermula Bulan November 2011 ini.

Antara aktiviti-aktiviti pada bulan November 2011 adalah.

1.  Pada 10hb November 2011, pihak JK Surau Al-Falah akan mengadakan Majlis Solat Hajat (Selepas Solat Maghrib) dan Bacaan Yaasin dan Tahlil (Selepas Solat Isyak) khas untuk para pelajar yang akan menduduki peperiksaan SPM dan juga peperiksaan Darjah Khas (SAKNJ). Semua ahli khariah Bandar Pulai Jaya 2 adalah dijemput hadir.

2.  Pada 26hb November 2011, pihak JK Surau Al-Falah juga akan mengadakan Majlis Doa Akhir Tahun 1432 dan Doa Awal Tahun 1433. Majlis bermula sebelum solat Maghrib di Surau Al-Falah. Semua ahli khariah Bandar Pulai Jaya 2 adalah dijemput hadir.

3.  Seperti dimaklumkan, Surau Al-Falah adalah bernaung di bawah Masjid Intan Abu Bakar, Taman Sri Pulai. Dan, setiap hari rabu, Masjid Intan Abu Bakar, Taman Sri Pulai ada mengadakan  kuliah Tafsir Al-Quran yang dipimpin oleh Ustaz Rifqi. Jemaah dari Surau Al-Falah adalah dijemput hadir.

No comments:

Post a Comment