Wednesday, May 16, 2012

Berbasikal Sambil Beriadah Bandar Pulai Jaya 2



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

     Di sebalik kesibukan kerja yang mungkin tidak tentu masa, juga tekanan di tempat kerja atau di mana juga, sebolehnya kita dinasihatkan oleh pakar-pakar kesihatan untuk memberi masa yang secukupnya untuk tujuan riadah. Sebagai menyambut saranan tersebut, sekumpulan penduduk telah menganjurkan aktiviti Berbasikal Sambil Beriadah.
     Aktiviti Berbasikal Sambil Beriadah ini berjaya menarik minat setiap peringkat umur baik masih dibangku sekolah atau sudah bekerja. Pihak AJKKK Bandar Pulai Jaya 2 juga dimaklumkan aktiviti Berbasikal Sambil Beriadah ini dan memberi sokongan agar ia memberi contoh kepada masyarakat setempat.
     Tujuan aktiviti Berbasikal Sambil Beriadah ini dijalankan adalah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim di antara sesama penduduk serta perpaduan di kalangan berbilang bangsa. Sambil itu juga, aktiviti ini bertujuan untuk meningkatkan tahap kecergasan dan kesihatan para peserta. Ia juga dapat memupuk kesedaran keselamatan terutama di Jalan Raya.
     Penduduk di Bandar Pulai Jaya tidak terhad pada apa Bangsa sekalipun dialu-alukan untuk menyertai aktiviti ini. Kelab Berbasikal Sambil Beriadah Bandar Pulai Jaya ini akan diadakan pada SETIAP HARI AHAD, bermula PUKUL 5.00 PETANG. Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertainya, sila hubungi pihak penganjur berikut;

Encik Nasharudin
Alamat Rumah: No. 1983, Jalan Pulai Jaya 53
No Tel: 019-7670901

No comments:

Post a Comment